"årt radhus såg ut som nåt från 80-talet – gultonade väggar, massa slitage från tidigare ägare och en känsla av att allt bara var ""nästan okej"". Jag försökte själv först, vilket resulterade i ojämna kanter och en rygg som krånglade i två veckor. Efter det bestämde jag mig för att aldrig göra om det själv. Jag kollade runt ett tag och fastnade för några som verkade fatta grejen – inte bara ""måla över"", utan verkligen fixa grunden, spackla ordentligt, ta hand om detaljerna. De dök upp i tid, höll rent efter sig (vilket jag verkligen uppskattar med två katter hemma) och hade koll på färgval som skulle passa huset. För oss blev det en jättestor skillnad i känsla – från trött och sliten till fräscht och genomtänkt.
Om nån är i samma sits och inte vill snubbla runt på stegar i flera helger, så är det här vad jag använder: målare bromma - trexabmaleri.se. De täcker hela Västerort, även Ekerö där min syster bor – hon ska faktiskt boka dem till hösten."
Det är konstigt hur snabbt man kan fastna i såna beslut – man tror att det bara är färg, men så börjar man fundera på nyanser, ljusinsläpp, hur det matchar möbler... och plötsligt är man inne på sin fjärde vecka med provlappar på väggen. Jag har insett att ibland är det inte själva jobbet som är jobbigt, utan alla valen innan. Och man vet aldrig förrän det är gjort om det blev rätt.